torsdag 26. august 2010

Farge bånd med distress ink.


Har blitt litt "hekta" på å farge bånd med distress ink pad.
i det siste og her har jeg tatt noen bilder
som viser fremgangsmåten jeg bruker.

Greit å bruke et underlag for å beskytte bordet
og hansker til hendene.

Som bånd bruker jeg seam binding.
Klipper av en bit og krøller det litt i hånden.

I recommend  that you use craft sheet to protect your table, gloves to protect your hands.
I use seam binding ribbon and curle it in my hand.



 Jeg trykker bare stempelputen inntil båndet som
jeg på forhånd har krøllet.

Press the distress ink stamp pad against the ribbon after it's been curled.

Sprayer litt vann på båndet og du kan se at fargen trekker
seg utover i båndet....gjentar dette til jeg
får det resultatet jeg vil ha.

Then spray a little water on the ribbon, you can see how the colour spreads out in the ribbon.
 Repeat until you get the result you want.

Lar det ligge til tørk og så er båndet klar til bruk.
Let the ribbon dry before you use it.

Her ser du resultater på forskjellige farger.

Here you can see the result with different colours.
I wanted the red to have a stronger colour ...
I dripped a few drops of distress refills right on
the ribbon and sprayed it with water.




Den røde ønsket jeg skulle ha sterkere farge...
dryppet noen dråper distress ink refill rett på
bånden og sprayet på vann.

Jeg liker godt sjatteringene denne teknikken gir.
Blir liksom litt liv i båndet :o))
Og ikke minst liker jeg at det blir krølletet.


Om noen vil prøve dette ...ønsker jeg lykke til
og veldig hyggelig om du gir tilbakemelding så
jeg kan se hva du har fått til :o))

Klem Anne Kristine

21 kommentarer:

Hanna sa...

Superfint! Vilken rolig idé! Tack för att du delar med dig! :o)

Kram,
Hanna

Ingrid sa...

Looks so great. I really want to try this! Thanks so much for sharing.
Hugs Ingrid

Scrappellen sa...

De blir jo så tøffe og lekre!
tusen takk for at du deler med oss:). Har lagt merke til de fine båndene dine, så dette må jeg bare prøve!
Ha en koselig kveld:).
Klem,ellen

Kari sa...

Så smart måte å få seg bånd i ønsket farge! Og tags'ene dine er helt nydelige!

Klem, Kari

Gitte sa...

Ej hvor er det bare en rigtig god ide. Det skal jeg da helt sikkert prøve, hvis jeg alstå kan finde det samme slags bånd som du har brugt.:)Tak for how-to.:)
Du må ha' en rigtig dejlig aften.
Klem Gitte

Pinklady 68 sa...

Takk for et flott tips!
Må prøves ja:-)

Klem Laila.

Hilde sa...

Cool!! Takk for at du deler!! DEtte må testes ut!

God helg!

Merete/Scrappeguri sa...

Takker så mye for tipset! De ble kjempefine!

Heidi sa...

Dette var et smart tips. Regner med at jeg vil prøve det ut.

Randi Elisabeth sa...

Tusen takk for at du deler:) Jeg har farget blonder før med distress ink, men ikke brukt vann på sånn som du-kjempe lurt:) Hvor får du kjøpt det båndet?

Marianne/skorpionen sa...

Så stilig! Kan jo få hvilken farge man vil på den måten bare man har nok distressfarger :D

Takk for at du deler!
Ha en flott helg og
Klemmer fra
Marianne

Debbie Pamment sa...

FABULOUS tutorial - I'll be looking out for a similar product to try this out - the end result is GORGEOUS!
xXx

Tone K. sa...

For en super ide ! Takk skal du ha :o)
Ønsker deg en super lørdag og helg :o)

Meg sa...

Genialt, og super kreativt!! Takk for at du deler ♥

mettepip sa...

Så stilig! Takk for at du deler denne supre idèen! Midt i blinken for meg som er litt "matchenazi";)
Ha en fortsatt fin helg!
klem fra
Mette

Anonym sa...

Så flott tutorial du har laget! Distress Ink kan brukses til utrolig mye, oppdager nye ting hele tiden med de putene der! Så tusen takk for at du deler ideene dine! ☺

Hobbykroken sa...

Så smart og bruke, ink fargene til båndene!





du har utrolig mye flott i bloggen din.

Kristine sa...

Tusen takk for flott tutorial Anne:)
Nå har jeg også prøvd meg og det er jo sååå kjekt!
Håper du har en fin helg!
Klemmer fra Kristine:)

Véro sa...

Thank you for this nvery good idea!I'll try it.

Anonym sa...

Mycket smart idé och Tack för att du delar med dig av dina idéer! Du har en helt fantastisk blog, älskar den!!!

Kram Susanne

Asil sa...

Så flott tutorial, denne skal jeg prøve når båndene er i hus! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...